Penapis Air


Penapis air dilengkapi pemanas dan penyejuk seperti jenama Cuckoo atau Coway semakin popular di kalangan rumahtangga hari ini.

Walaupun harganya agak mahal atau menggunakan ansuran bulanan dan ada kos penyelenggaraan tetapi ramai melihat kemudahan yang perolehi adalah berbaloi.

Sudah tidak perlu masak air atau menyediakan ais untuk air sejuk. Air panas, air sejuk, air suam, air bertapis semua dari satu mesin saja.

Apabila anda merancang untuk membina kabinet dapur pastikan anda mengambilkira mesin penapis air ini. Anda mungkin ingin memasangnya di kawasan dapur anda.

Mesin penapis air memerlukan sumber air dari paip dan saluran air lebihan yang dikeluarkan dari mesin. Maknanya ada air masuk dan ada air keluar.

Oleh itu rancang awal-awal di mana anda ingin meletakkan mesin itu. Ia mestilah berhampiran dengan paip atau sinki bagi memudahkan kerja sambungan paip air masuk dan keluar.

Anda juga perlu mengambilkira model mesin yang anda perlukan. Samada model yang boleh diletak di atas table top atau yang berdiri sendiri di atas lantai.

Satu lagi yang perlu disediakan adalah soket elektrik. Penapis air jenis ini memerlukan bekalan elektrik sepanjang masa. Oleh itu satu soket khas mesti didedikasikan untuknya.

Merancang awal dapat mengelakkan anda berdepan masalah di masa depan.

-----------------
Nak buat kabinet di kediaman anda?
Hubungi Encik Nazli @ 013 444 1198.
Direct Wasap, klik: Wasap Encik Nazli

Comments