Oven


Apabila merancang untuk membina kabinet dapur, anda mungkin ingin memasang built-in oven. Senang nak buat ayam panggang, kek, biskut raya atau supaya dapur anda nampak lebih segak.

Untuk memasang oven jenis ini anda perlu memperuntukkan tempat untuknya dengan kelebaran 24 inci. Jika dapur anda comel, anda mungkin perlukan 24 inci untuk ruang table top.

Jika anda tidak perlu 24 inci tersebut untuk table top, anda boleh bina tall unit untuk menempatkan oven anda. Jika anda perlukan 24 inci itu untuk table top, maka anda boleh letakkan oven tersebut di bawah dapur.

Kadang-kala ada juga pelanggan yang belum ada bajet untuk membeli oven itu tetapi ingin membelinya di masa depan.

Maka yang terbaik adalah, sediakan ruang untuknya siap-siap supaya bila sudah boleh beli oven, ruang untuk meletaknya sudah siap sedia ada. Tidak perlu buat modifikasi kepada kabinet dapur.

Sementara belum ada oven, ruang tersebut boleh diberi pintu seperti pintu kabinet lain dan boleh diguna sebagai ruang menyimpan barang. Bila sudah ada oven, pintu boleh ditanggal untuk diganti oven.

Tetapi pastikan pendawaian elektrik untuk oven disediakan dari awal di lokasi itu bagi mengelakkan masalah pendawaian elektrik di kemudian hari.

Rancang kabinet dapur anda sebaik-baiknya. Beritahu rancangan anda kepada pereka kabinet dapur anda.

-----------------
Nak buat kabinet di kediaman anda?
Hubungi Encik Nazli @ 013 444 1198.
Direct Wasap, klik: Wasap Encik Nazli

Comments